onsdag 1 februari 2012

Klipp tid = egen tid

Ikväll hade jag en klipp tid på underbara salongen TID. Jag hade tid kl 19 vilket kändes nästan oöverstigligt efter att man kommit hem och ätit middag med barnen. Men när jag satt där på underbara TID, helt ensam med världens roligaste frisör och blev bjuden på ett glas vin på salongen som har de tystaste fönarna i stan var det helt klart värt det! Ingen tid att passa, ingen hämtning, ingen middag, ingen  stressig lunch, ingen läggning utan bara oceaner av tid! Härligt!



har tänkt lite på det där med tid, tänk om man inte hade klocka utan gjorde allt när det passade. Hur kan vi vara så otroligt styrda av något vi har på armen, väggen eller i mobilen. Varför  gör vi inte lite  mer på känn? Sover när vi är trötta, äter när vi är hungriga osv, hämtar och lämnar barnen i skolan när det passar. Jag  tror det var Martina Haag som skrev i en krönika en gång, - tror ni era barn sprängs på dagis om ni inte hämtar prick kl.15? Jag tog åt mig iaf.....



Hur som, här sitter jag nu med mina Hollywood lockar och är hur nöjd som helst! Tyvärr kommer dom vara borta imorgon och jag måste vara i skolan prick 8.27....


Godnatt!


4 kommentarer:

  1. Hej snygging! Vilken underbar reflektion. Tid är det vi jagar hela tiden - jag blir snart tokig. Alltför ofta känns det som att man inte ens hinner sova. Ni sitter jag iallafall här hemma och borde åka och hämta barnen, men istället har jag gjort en god Nespresso-kaffe och sitter ner för första gången den här veckan. Andas, andas, andas, eller kan man hoppa över det också? Ser så mycket fram emot en helg med er, men alla som är snygga i håret och känner sig utvilade får sitta i en egen vagn:-) Stor kram och så ses vi på lördag/Ulrika

    SvaraRadera
  2. Fina fina du :-) Bamse kram //j

    SvaraRadera