tisdag 14 februari 2012

H.J.Ä.R.T.A

Som jag skrev tidigare är jag ingen stor "fan" av alla hjärtans men kände ändå att det skulle uppmärksammas lite för barnens skull.

När jag hämtade dom låg det varsin liten påse med gelehjärtan i bilen, så dagens hämtning blev rätt smidig....


Till middag blev det tre rätters med Champagne till dom vuxna och "sprattel" dricka till barnen. Sedan serverades det  kladdkake hjärtan med grädde och hallon till dessert!



Kladdkaka, det är något jag kan skryta med att jag är riktigt bra på. Den smarta silikonformen är från Syster Lycklig.



Dagen blev över förväntan, väldigt mysig. Inte alls kommersiell som jag fruktat, utan bara mysigt med min familj, ungefär som en bra fredag eller lördag! Så det känns som vi har alla hjärtans rätt ofta!

XXX

Just nu plingade mobilen till...ett erbjudande om att följa med härliga vänner på en vuxen helg i Köpenhamn...

Hur var det där nu om resor som var planerade, eller de som lockade lite så här i efterhand?




4 kommentarer:

  1. Du är verkligen en RAR mamma som gör så fina saker för dina barn! Jag lovar, godishjärtan och söta bakelser på alla hjärtans dag är små saker de kommer att minnas mer från sin barndom än en spelomgång. Hjärtliga kramar till dig från mig 

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack rara fina du! Du vet ju att du är en FÖREBILD! Kram

      Radera
    2. Tack söta du! Men just inom bak och pysselområdet och dess betydelse har jag mycket att lära av dig. Mina barn fick varken hjärtan eller speltid igår. Men nästa år då ska även jag...

      Radera
  2. Men vilken härlig alla hjärtans dag ni verkar ha haft! Kram Jennifer

    SvaraRadera