måndag 6 februari 2012

Måndag

Här är status ungefär detsamma som resten av helgen. 3 av 4 sjuka...

Idag har jag dock hunnit göra lite ärenden med den minsta i bilen som tyckte det var på tok för mycket sol ute....


Vi har bla handlat påfyllning av Te och prövat Tösses (konditori på Östermalm) selmlor!



Gällande min utförliga test av semlor, måste jag tyvärr tala om att jag hittills inte har hittat året semla. De jag trodde på i år var Gateau, Tösses, Fabrique. Sen har jag testat en hel del som inte ens är värda att nämna...

Gateau + ligger nära, stora lock
Gateau - torrt bröd, för lite grädde
Tösses + god mandelmassa, mycket fluffig grädde
Tösses - för litet lock, något för kompakt bröd

Nu ligger allt hopp på Fabrique! (och ett par andra på vägen) kan det vara så att jag inte gillar semlor längre? Hemska tanke!

5 kommentarer:

  1. härlig bild...
    vi har ett ställe som gör underbara semlor fast jag är laktosintolerant så det blir att skrapa bort grädden fast det gör inget för jag är inte så förtjust i den ändå det är mandelmassan jag älskar.
    ha en mysig kväll
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  2. Hej igen
    såg din fråga.
    De är tillverkade av en väns morfar...
    kram
    sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej :)

      går det möjligen att köpa av honom?

      må så gott!

      :) M.

      Radera
  3. Du är för kräsen, vännen:-) Vaxholms bageri har de bästa - dem kommer jag att sakna när vi inte bor här längre.

    Hoppas att ni alla kryar på er snart!
    Kramar Ulrika

    SvaraRadera
  4. Trägen vinner! Jag tror stenhårt på Fabrique!!!

    SvaraRadera