torsdag 9 februari 2012

Längtan

Konstigt hur tankar kan vandra från det ena till det andra.

Jag kände att jag var "värd" en kardemummabulle som min mamma har bakat. Min mamma bakar världens bästa bullar. Sen flög tankarna iväg...det är inte bara bullar som min mamma gör fantastiska utan hon är otroligt duktig på att laga mat, precis som älskade mormor Greta var.

När jag idag tänkte på mormor så tänkte jag inte bara på hennes goda mat utan även på min uppväxt. Varje sommar i 16 år tillbringade vi på mormor och morfars landställe i Lövstabruk. Jag har bara fina minnen därifrån, det jag minns är att solen sken varje sommarlov i 16 år...



Jag hoppas att vi kommer att ge våra barn sådana fina minnen från sin uppväxt. Att solen nästan skiner varje dag, varje sommarlov. Precis om mina föräldrar, far och morföräldrar givit mig.



Det är härligt att ha ett ställe att drömma och längta till, där alla måsten inte finns utan där vi kan njuta och umgås med familj och vänner. Det är en härlig känsla när barnen drömmer sig dit och en härlig känsla att kunna ge dem det!

Nu går jag och värmer min goda bulle och tänker på er,
 mamma & pappa! 

5 kommentarer:

  1. Det var ett fint inlägg och mysiga bilder! Ha det så bra! Kram Jennifer

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack söta du! och tack för att du läser min blogg, vem hade trott det...TACK!

      Radera
  2. Å vad duktig du är, jätte bra skrivet. Längtar efter dig kram J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack gullig! Kom hit med en selmla vetja till din stackars stackar vän ;) PuSs

      Radera
  3. Sitter här i min ensamhet med mitt lådvin och blir alldeles rörd av ditt inlägg. Stor kram kompis/Ulrika

    SvaraRadera