onsdag 8 februari 2012

Onsdag


och nu kan jag inte längre tro att jag är den enda som klarat mig från sjukdom. Stackars stackar mig vad jag är förkyld.




Igår hade jag en väldigt trevlig och kul middag hos min absolut äldsta vän Y, hon har nästan känt mig längre än vad jag varit född. Y´s mamma och min mamma har varit bästisar nästan hela sitt liv. Så under en del av min uppväxt var jag dagbarn hos Y och hennes mamma. Jag har nog lärt Y alla hyss hon kan, allt får riva tapet till att äta blomjord.

Y är en av mina modiga vänner, hon har "kastat" sig ut och startat eget inom design, arbetat på barnhem i Thailand, gått var ända kurs man kan tänka sig. Ändå lyckades jag igår komma på en jag tycker hon borde komplettera med.... Y är även ny utbildad kock "just for fun" så ni kan tänka er att middagen var god! Det roligaste med henne är att man lätt kan tror att hon är SÅ lugn och beskedlig, men där tror man fel..... Y är som en kär kusin till mig, hon och hennes familj finns alltid där trots att vi inte ses alltför ofta.

Nu är det dags för mig att lära av Y, VÅGA!

Jag älskar väskor lika mycket (tror jag) som semlor, titta på denna underbara från LV.


Snälla snälla jultomten om det nu ändå ska snöa kan du väl komma till mig en gång till?







5 kommentarer:

  1. Krya på dig vännen! Kram Ulrika

    SvaraRadera
  2. Krya på dig! Kul med en sådan nära och kär vän, vänner är fantastiska och så roligt när man kan motivera och inspirera varandra! Må så gott! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  3. SV; Tack snälla du! Hmm, börjar fundera på om jag måste skriva ett korrigerande inlägg pom huset eftersom flera verkar ha uppfattat det som om vi ska flytta in redan..men vi ska vara titta på huset. Vi får se om vi lägger ngt bud ;) Men håll gärna tummarna!

    Din vän "Y" låter som en riktig vän..en sådan som alla borde ha! :)

    SvaraRadera
  4. Ooohhhh min älskade vän M!!! Du är ju min förebild!! Tack för alla fina ord! Igår var det du som förgyllde min kväll, vi borde ses oftare kära syster!!! <3 love u! Kramar från Y

    SvaraRadera
  5. Men M du som är så modig! Vad är det nu du ska våga göra?

    Kram kram

    SvaraRadera