onsdag 25 januari 2012

jag vill skriva en bok




eller snarare jag vill leva som en författare som sitter i någon härlig hotelllobby om dagarna och skriver lite då och då medans man blickar ut mot ett vintergrått Stockholm i denna tidiga morgondimma......bla bla bla bla


Jag förstår att dom säker inte alls har det så...säkert......

men vore det inte härligt, att inte ha några tider att passa, sitta och fundera, skriva en rad, dricka en perfekt cappuccino, skriva en rad, ha ett trevlig lunchmöte, skriva en rad för att sen ta en sväng på stan och se vad för nytt som kommit i butikerna.....



liksom inte oroa sig för morgondagen och lån som ska betalas. Jag skulle säkert bli uttråkad, bli tjock på luncherna, få ont i ögonen av allt blickande och få skrivkramp.

Jag får nog nöja mig ett tag till med mitt jobb,
jag har ju trots allt ett lunchmöte idag....


2 kommentarer:

  1. Du glömde att de säkert också slipper slåss om plats vid infartsparkeringen. Puss och kram Ulrika

    SvaraRadera
  2. Skulle också vilja vara författare och kan tänka mig ditt upplägg. Men lägger gärna till en skrivarstuga längst ut i yttersta havsbandet:)

    SvaraRadera