måndag 23 januari 2012

En av mina laster

är SEMLOR

det ska vara mycket grädde, mycket (riktig) mandelmassa, stort lock och inte hembakt. Jag gillar mycket som är hemmbakt men en semla får absolut inte vara det. Den ska helst ätas hemma, gör inget om jag tom äter den själv.

När vi bodde i stan träffade jag en like...Vår granne! Jag får väl erkänna att jag är lite av en tävlingsmänniska och denna egenskap gick att överföra i "semel ätande". Så mitt person bästa om det nu skulle vara något att skryta med är 32 semlor på en månad. I år har jag ännu bara ätit 1. Den var från Gateau, den var ok men inte den bästa. Jag kommer mest troligt att göra en studie över detta även 2012 så jag får väl se vilken som blir bäst 2012. Året då jag lyckades få i mig 32 semlor vann Gunnarssons på Södermalm. Var den bäst eller var det så att jag bara hade nära till den?

4 kommentarer:

  1. Jag har hittat dig :-) Go Masken!!!! Puss

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig; Semlor får absolut inte vara hembakta. Älskar också semlor men att äta 32 st på en månad skulle jag aldrig klara. Väntar med spänning på din semmelrecension:-) Kramar Ulrika

    SvaraRadera
  3. mums, jag åte en idag...skulle gärna göra det varje dag

    SvaraRadera
  4. 32 st!!! Det är fler än än per dag!!! Du ÄR galen :)

    SvaraRadera