onsdag 21 mars 2012

Barn

Ja, som sagt igår var jag på en föreläsning om barn. Innehållet var till mycket sant, men själva föreläsningen "grep" inte tag i mig direkt....

Jag tror att mycket avspeglar sig på hur vuxna själva mår, är vi glada, lyckliga, trygga blir våra barn det. Vuxna bråkar och det är ok om vi efteråt visar att vi ändå älskar varandra fast vi tycker olika. Det är ok.

Visst behöver vi verktyg för att saker och ting ska bli bättre. Men jag tror att vi idag överanalyserar saker. Ska bli super pedagoger och där emmelan hinna springa på 100 aktiviteter i veckan med våra barn. Sen får vi inte glöma att vi själva ska skutta runt och vara super lyckliga, lyckade och ha ett fantastiskt socialt liv.

Man kan väl samanfatta det med att "det är mycke nu...."

Jag tror att det handlar om ganska enkelt vanligt sunt förnuft och en magkännsla. Jag vågar till 98% iaf lita på min!




Jag älskar Er och ska göra så gott jag kan!

2 kommentarer:

  1. Hej bästa du, jag håller med dig jag kör på min egen linje och kanske det undermedvetet fastnade något igår som att jag blir ännu lite bättre. Puss och kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Väldigt klokt skrivet av dig! Och jag håller med dig. Kram Jennifer

    SvaraRadera